Καλώς ήρθατε στο:http://aeroporiapostratos.blogspot.gr ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ παρουσίασης θεμάτων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα. Στείλτε το άρθρο σας στο: aeroporiapostratos@gmail.com


"ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ"

Τρίτη, 18 Ιουλίου 2017

«Η ΚΥΠΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΑΝ»


Γράφει ο
Γεώρ. Β. Κασσαβέτης – Επισμηναγός (Ι) ε.α.
τ. Κυβερνήτης Ολυμπιακής Αεροπορίας


  Κύριε Διευθυντά,


Με πολύ χαρά διάβασα στην Κυριακάτικη Δημοκρατία της 16 Ιουλίου τη συνέντευξη του συναδέλφου και φίλου, πτεράρχου (Ι) ε.α. Σωτήρη Κοντογιάννη, Διοικητού της πρώτης Πολεμικής Μοίρας F-4 (PHANTOMS), τον Ιούλιο του 1974, για τα τραγικά γεγονότα της Κύπρου. Χωρίς ίχνος υπερβολής ήταν η πλέον ρεαλιστική και αμερόληπτη συνέντευξη πρωταγωνιστού των τότε γεγονότων, που έχει δει το φώς της δημοσιότητος τα τελευταία χρόνια. Η τελευταία παράγραφος της συνεντεύξεως του άξιου και ικανού Πτεράρχου τα λέει όλα..........


Ας την παρακολουθήσουμε. « Τελικά, δεν γνωρίζω πότε θα απαντηθεί το ερώτημα: Γιατί δεν εφαρμόστηκαν τα τότε υφιστάμενα σχέδια; Σίγουρα ένα είναι βέβαιο. Η ευθύνη της απάντησης δεν ανήκει στην Πολεμική Αεροπορία. Η Πολεμική Αεροπορία ήταν εξοπλισμένη, αποφασισμένη και είχε ετοιμότητα το 100% της δυνάμεώς της. Συνεπώς η απάντηση σε αυτό το κρίσιμο αλλά και ιστορικό ερώτημα αποτελεί ευθύνη άλλων κλιμακίων εξουσίας και λήψεως αποφάσεων, υψηλότερων από εκείνο της Πολεμικής Αεροπορίας».

Αναμφιβόλως η μαρτυρία του  Πτεράρχου Σωτ. Κοντογιάννη, ο οποίος λόγω της καίριας και νευραλγικής θέσεως την οποία κατείχε τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, γνωρίζει όσο λίγοι τα γεγονότα, αποκαθιστά την ιστορική αλήθεια, την οποία βάναυσα έχει κακοποιήσει η πολιτική σκοπιμότητα, εκείνων που πραγματικά ευθύνονται για την απώλεια του 38% της Μεγαλονήσου.

Μεταξύ των τερατολογιών που ακούμε τέτοιες μέρες και μάλιστα από σοβαρούς ανθρώπους είναι και η εξής. «Την παραδοχή ότι η Κύπρος είναι μακράν ενέπνευσαν στον Κωνσταντίνο Καραμανλή οι ηγήτορες των Ενόπλων Δυνάμεων». Πρόκειται περί κλασικής περιπτώσεως  λασπολογίας και μετακυλίσεως ευθυνών. Και το ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα παρουσιάζουν οι πραγματικοί υπεύθυνοι της τραγωδίας της Κύπρου και οι ιδιοτελείς οπαδοί τους αποδεικνύεται από τα εξής πραγματικά γεγονότα.              
α. Από τις αρχές της δεκαετίας του 60 ένα από τα σχέδια επιχειρήσεων του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας ήτο και το Σχέδιο «Κ» (Κύπρος), το οποίο προέβλεπε συγκεκριμένες αποστολές των αεροσκαφών της Πολεμικής μας Αεροπορίας στην Κύπρο, σε περίπτωση απειλής της. Αν λοιπόν η Κύπρος ήταν εκτός εμβέλειας των αεροσκαφών της, τι έννοια είχε η εκπόνηση ενός τέτοιου σχεδίου από το ΓΕΑ και οι τακτικές ασκήσεις των πιλότων πάνω σ’ αυτό;

β. Στη σύσκεψη των Αρχηγών των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, που έλαβε χώρα στο γραφείο του Αρχηγού Ενόπλων Δυνάμεων Στρατηγού Γρηγ. Μπονάνου την 21η Ιουλίου 1974, ο τότε Αρχηγός του ΓΕΑ αείμνηστος Πτέραρχος Αλέξανδρος Παπανικολάου είχε πει επιγραμματικά τα εξής:

« Εφ’ όσον τούτο επιτάσσει το ύψιστο της πατρίδος συμφέρον, η Αεροπορία είναι καθ’ όλα ετοίμη. Άπαντα τα υπ’ αυτής διατιθέμενα αεροσκάφη, είναι έμφορτα πυρομαχικών, τα δε πληρώματα έχοντα πλήρη γνώσιν των λεπτομερειών της αποστολής των και των στόχων, αναμένουν την διαταγήν απογειώσεως». ( Βλέπε απόρρητη έκθεση του Πτεράρχου Αλεξ. Παπανικολάου προς τον Πρωθυπουργό Κων. Καραμανλή 20.9.1974 σελίς 14).

Οίκοθεν νοείται ότι όταν ο Αρχηγός του ΓΕΑ διαβεβαίωνε το Πολεμικό Συμβούλιο ότι οι πιλότοι του ήσαν καθ’ όλα έτοιμοι να εκτελέσουν την αποστολή τους, εννοούσε ότι η αποστολή αυτή ήταν στην Κύπρο, διότι η Κύπρος είχε δεχθεί την επίθεση από την Τουρκία.

γ. Το ότι για τον τότε Αρχηγό του ΓΕΑ « η Κύπρος δεν υπήρξε μακράν» αποδεικνύεται και από το εξής. Ακόμη και για τα αεροσκάφη F-84F, τα οποία είχαν πρόβλημα καυσίμου επιστροφής, υπήρχε διακρατική συμφωνία με κράτος της Μέσης Ανατολής, βάσει της οποίας μετά την αποστολή τους στην Κύπρο θα προσεγειώνοντο σε συγκεκριμένο αεροδρόμιο του κράτους αυτού, θα ανεφοδιάζοντο με καύσιμα και θα επέστρεφαν στην Ελλάδα.

δ. Αλλά και πέραν όλων αυτών, το γεγονός το οποίο αποδεικνύει περιτράνως ότι το σλόγκαν « Η Κύπρος είναι μακράν» είναι επινόηση της πολιτικής ηγεσίας της εποχής αποδεικνύεται και από το εξής αδιαμφισβήτητο γεγονός, το οποίο γνωρίζει όλος ο αεροπορικός κόσμος, πολλώ μάλλον όλοι εμείς οι πιλότοι που καθίσαμε με τις ζώνες ασφαλείας δεμένες, μέσα στα πολεμικά αεροσκάφη, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο φώς της ημέρας, από τις 20 Ιουλίου έως στις 30 Σεπτεμβρίου του 1974, αναμένοντας με χαρά την πολυπόθητη διαταγή απογειώσεως , η οποία δυστυχώς ποτέ δεν εδόθη.

Πρόκειται για τη διαταγή αποδεσμεύσεως την οποία έδωσε ο Πτέραρχος Παπανικολάου στα 12 αεροσκάφη F-84F , τα οποία στάθμευαν στο αεροδρόμιο του Καστελλίου Πεδιάδος Κρήτης και τα οποία είχαν ως  στόχο προσβολής την αποβατική τουρκική δύναμη. Δυστυχώς η διαταγή απογειώσεως των αεροσκαφών αυτών, η οποία δόθηκε δύο φορές από τον Αρχηγό του ΓΕΑ μεταξύ 11ης και 12ης πρωινής ώρας της 22ας Ιουλίου ανακλήθηκε και τις δύο με εντολή του Προέδρου Φαίδωνα Γκιζίκη (βλ. Απόρρητη Έκθεση Πτεράρχου Παπανικολάου προς Καραμανλή σελ. 17).

Εκ των ως άνω ευθέως προκύπτει ότι η ευθύνη για τη διχοτόμηση της Κύπρου, πέραν της αφορμής η οποία έδωσε την ευκαιρία της επέμβασης στους  Τούρκους, βαρύνει αποκλειστικά την πολιτική ηγεσία της Μεταπολιτεύσεως. Και η ευθύνη γίνεται μεγαλύτερη αν αναλογισθεί κανείς ότι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος ήταν η μοναδική ίσως που οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις υπερτερούσαν απόλυτα έναντι των τουρκικών. Ιδιαίτερα η Πολεμική Αεροπορία, η οποία πρωταγωνιστεί στους σύγχρονους πολέμους, διέθετε μια Μοίρα υπερσύγχρονων αεροσκαφών F-4 (PHANTOMS), τη στιγμή που η τουρκική διέθετε τα πρώτης γενιάς αεριωθούμενα  F-100.

Ανασκοπώντας κανείς τη σύγχρονη ιστορία της χώρας, με λύπη του διαπιστώνει, ότι όλοι οι πολιτικοί ηγέτες των τελευταίων 100 ετών, με εξαίρεση τον Ιωάννη Μεταξά, εμφανίζουν μια απάδουσα με την ιστορία της χώρας ηττοπάθεια, η οποία ενδεχομένως έχει τις ρίζες της στην εκτέλεση των έξι(6), οι οποίοι χρεώθηκαν τη Μικρασιατική Καταστροφή. Όλοι τους απέφυγαν τον πόλεμο όπως ο διάβολος το λιβάνι , φοβούμενοι ένα νέο Γουδί. Έτσι εξηγείται γιατί άλλοι άφησαν την Κύπρο αβοήθητη, προσποιούμενοι ότι «είναι μακράν», άλλοι  επέτρεψαν στο Τουρκικό  ερευνητικό πλοίο  «ΣΙΣΜΙΚ» να αλωνίζει ανάμεσα στα ελληνικά νησιά αυτοϊκανοποιούμενοι με το σλόγκαν τους «Μη Πόλεμος» και άλλοι  έδιναν εντολή « εξαφανίστε τη σημαία από τα Ίμια και πέστε ότι την πήρε ο άνεμος». Και ο στόχος όλων ο ίδιος. Η διαιώνιση της νομής της εξουσίας και  «γαία πυρί μειχθήτω».

Με άφατη αγωνία για το μέλλον αυτής της χώρας διερωτώμαι ειλικρινά. Όταν επιτρέπουμε στην αρπακτική γείτονα να υπεξαιρεί εδάφη μας, όταν η πολεμική μηχανή της είναι υποδεέστερη της δικής μας, τι θα γίνει σε λίγα χρόνια, όταν η Τουρκία θα διαθέτει αεροπλανοφόρο, πυραύλους S-400 και 4-5 Μοίρες αεροσκαφών τελευταίας τεχνολογίας F-35 STEALTH; Έναντι όλων αυτών εμείς τι θα αντιπαρατάξουμε; Την ένδοξη ιστορία των προγόνων μας;


Με Εκτίμηση

Γεώρ. Β. Κασσαβέτης – Επισμηναγός (Ι) ε.α.

τ. Κυβερνήτης Ολυμπιακής Αεροπορίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ανακοίνωση aeroporiapostratos


Οι αναρτήσεις άλλων Ιστολογίων, τα άρθρα & oι επιστολές που δεχόμαστε για ανάρτηση και τις αναρτούμε αφορούν αποκλειστικά και μόνον τους υπογράφοντες. Δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε και τις απόψεις τους.

Μας αφορούν μόνον (όποτε και αν) οι δικοί μας σχολιασμοί & αναρτήσεις.

Στηρίζουμε όμως και προωθούμε το δικαίωμα του καθ΄ ενός να εκφράζεται ελεύθερα και το αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών μας.

Σχόλια μη ευπρεπή (βλέπε πεδίο σχολίων) θα διαγράφονται.


ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ προς όλους τους << φίλους συναδέλφους>> του Διαδικτύου..... Blog(ατζήδες) & Facebook(άδες) : το copy - paste επιτρέπεται αλλά <μην ξεχάσεις>> στο τέλος να γράψεις την ΠΗΓΗ που το πήρες -aeroporiapostratos-¨Αυτό που ΔΕΝ θέλεις να σου κάνουν οι άλλοι ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ εσύ στους άλλους¨